רוסיה הסיגה כוחות מהגבול: "הסתיים התרגיל"

    שלמה ריזל 1 Comment on רוסיה הסיגה כוחות מהגבול: "הסתיים התרגיל"

    לאחר כשבועיים של הזרמת ופריסת כוחות בגבול עם אוקראינה, רוסיה השיגה חלק מכוחותיה בטענה שמדובר היה בתרגיל וכעת האו הסתיים: "היום הזה יירשם בדפי ההיסטוריה כיום שבו נכשלה תעמולת המלחמה המערבית והיא הושפלה והושמדה ללא ירייה אחת"

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רוסיה הודיעה כי חלק מהחיילים שהציבה בגבולה עם אוקראינה סיימו את חלקם בתרגיל וישובו לרוסיה. בקרמלין נצמדים לטענתם כי פריסת הכוחות בימים האחרונים הייתה כחלק מתרגיל ובסיומו שבו החיילים לבסיסם כמתוכנן.

    שר ההגנה הרוסי עדכן כי "חלק מהחיילים יחזרו לבסיסיהם ברוסיה, אחרי שסיימו את חלקם באימונים".

    במשרד החוץ הרוסי לעגו למערב "חלק מהכוחות הרוסים חוזרים לבסיסים בתום סיום התרגיל. ה-15 בפברואר 2022 יירשם בדפי ההיסטוריה כיום שבו נכשלה תעמולת המלחמה המערבית והיא הושפלה והושמדה ללא ירייה אחת".

    עם זאת, במערב כלל לא משוכנעים שהוסר האיום על אוקראינה וחוששים שמדובר בתרגיל הטעיה של פוטין. אפשרויות נוספות הן שהנשיא הרוסי קיבל הבטחות כלשהן מהמערב או מהאוקראינים. כמו כן, יתכן שמטרתו של פוטין מלכתחילה הייתה לקבוע את סדר היום.

    כך או כך, גם אם יוסר האיום על אוקראינה פוטין השיג את שלו בכך שברית נאט"ו לא תסכים לצרף את אוקראינה לשורותיה, מחשש שהיא עלולה להיות נתונה למלחמה עם רוסיה, מה שיסבך את כל מדינות הברית במלחמה לא להן.

    בשעה זו נפגש הנשיא הרוסי עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ בניסיון להפחית מהמתיחות.

    בתוך כך, ‏הפרלמנט הרוסי, הדומא, הצביע בעד המלצה לפוטין להכיר בדונייצק ולוגאסנק – המחוזות המורדים במזרח אוקראינה, כעצמאיות.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איך אני אוהבת שדברים כאלה מתרחשים בפורים /פורים קטן…